De derde week! - Reisverslag uit Suwon, Zuid-Korea van Roel Veen - WaarBenJij.nu De derde week! - Reisverslag uit Suwon, Zuid-Korea van Roel Veen - WaarBenJij.nu

De derde week!

Blijf op de hoogte en volg Roel

16 Maart 2014 | Zuid-Korea, Suwon

Nu de derde week alweer voorbij is gegaan in sneltrein vaart, zal ik mijn trouwe lezers even weer op de hoogte brengen van mijn belevenissen in Suwon.

Om te beginnen zal ik uitleggen wat mijn vakken precies inhouden, voor de gene die erin geïnteresseerd is. Met Korean I leer ik de Koreaanse taal op een hele basisschoolachtige manier, we moeten de letters schrijven en vervolgens luid uitspreken wat tot grote hilariteit zorgt. Het vak European Modern History, zoals de naam al doet vermoeden, gaat over de Europese geschiedenis vanaf grof weg de 15e tot de 19e eeuw. Hier ben ik de enige exchange student, wat mij een presentatie oplevert die ik moet geven over de 80 jarige oorlog. Met het vak Strategic Management leren we hoe we een strategie kunnen en moeten bepalen voor een bedrijf. Dit past goed bij het volgende vak, Entrepeneurship, waarin we leren hoe we een eigen bedrijf kunnen starten en een idee kunnen uitwerken tot een bedrijf. Als laatste vak heb ik Business Communication, waarin we leren om te gaan met interculturele communicatie.

Zoals te lezen viel in mijn vorige verslag dat ik wilde gaan reizen tijdens het semester, is de eerste reis dan eindelijk geboekt. Ik vertrek op 2 april naar Tokio om daar vervolgens te verblijven tot 7 april. Er is al een lijst opgesteld met bezienswaardigheden in Tokio die we gaan bezoeken. Een korte greep uit die lijst is het volgende:
- The Sky Tree (tweede hoogste boom ter wereld)
- Asakusa district en de tempel
- Shijuku, om te winkelen en de verschillende barretjes
- Yokohama, om er rond te lopen en de baai te zien
Ik zie er erg naar uit om naar Tokio te gaan, de stad met meer dan 13 miljoen inwoners!!

Ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste interland gespeeld. In een grotendeels Frans team (7 in totaal), met een Mexicaanse keeper, een Nederlandse rechtsback en een Amerikaanse spits, hebben we het nationale Ethiopische team verslagen met 5-2. Mijn hardloopschoenen ( lees Sjaakie's wondersloffen) lieten mij niet in de steek, aangezien ik eenmaal scoorde en daarnaast 2 assists heb afgeleverd. De wedstrijd duurde wel erg lang, na twee keer 45 minuten te hebben gespeeld, werd er nog een soort verlenging aan toegevoegd van circa 30 minuten. Dit geheel zonder wissels aan onze kant. En ik moet eerlijk toegeven dat ik vandaag toch wel een beetje last heb van mijn spieren. Dit zal hopelijk snel veranderen, aangezien er een toernooi word georganiseerd op de universiteit, en wij als exchange students zijn van plan om hieraan deel te gaan nemen!

Verder heb ik op zondag het lokale professionele voetbalteam de Suwon Blue Wings aan het werk gezien. Zij spelen in het stadion wat hier gebouwd is voor het toenmalige WK, en het ziet er vanaf de buitenkant zeer imposant uit, en de binnenkant was sfeervol aangezien we in het vak zaten achter het doel waar de vaste en trouwe supporters van de Blue Wings zich bevinden. De wedstrijd zelf was erg slecht, met 4 goals in de laatste 20 minuten, waardoor er uiteindelijk een terechte 2-2 op het scorebord kwam. Ik heb geen idee wie de tegenstander was, en wat de stand is in de competitie, maar het was erg slecht. Maar dit mocht gelukkig de sfeer in het stadion niet drukken:) Ik zal binnenkort even proberen de vele foto's die ik tot nu toe gemaakt heb hier bij toe te voegen, zodat jullie een beetje een beeld krijgen van Suwon en Zuid-Korea.

Dat was het voor deze week, mochten er vragen, opmerkingen of andere dingen zijn, neem gerust contact op! Ik ben heus de beroerdste niet en zal er gewoon op antwoorden/reageren.

  • 16 Maart 2014 - 13:17

    Henny:

    Heej Roel,
    Erg mooi om te lezen dat jij jouw draai gevonden hebt.
    Complimenten voor de zeer mooi geschreven en omschreven belevenissen in de reisverslagen.
    Kijk uit naar de belevenissen van volgende week.

    Groet Henny

  • 16 Maart 2014 - 14:03

    Jessica Mulder:

    Hee Roel,

    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt daar en binnenkort naar Tokio, gaaf zeg! Geniet ervan en ook ik kijk uit naar je volgende reisverslag en natuurlijk de vele fotos.

    Liefs Jessica

  • 16 Maart 2014 - 14:05

    Gerrie:

    Hoi roel fijn dat het zo goed gaat leuk om te lezen allemaal. Veel plezier in Tokyo wel lezen het wel weer. Groet uit Beilen. Hoi

  • 16 Maart 2014 - 14:53

    Marijke:

    Hallo Roel,
    Mooi om deze ervaring mee te beleven. Wat een indrukken. Ik kijk alweer uit naar je volgende verslag. Xxxx

  • 16 Maart 2014 - 18:05

    Klaasje Bebingh:

    Hallo Roel geniet erg van je verslag weten we ook een beetje hoe het daar is, moet je ook nog voetbalschoenen kopen. gr. Opa en Oma.


  • 16 Maart 2014 - 19:04

    Ina Hegen:

    Wat weer een indrukwekkend verslag. Erg leuk om je te volgen. Veel plezier
    in Tokio. Ben nu al nieuwsgierig hoe het daar is. Gr. Ina

  • 16 Maart 2014 - 19:37

    Henriette Woldendorp:

    Hoi Roel, leuk je verslagen te lezen, een hele ervaring!
    Geniet de komende tijd nog volop!

    Groetjes van ons.

  • 17 Maart 2014 - 19:25

    Herma:

    Fijn dat je ons op de hoogte houdt van je belevenissen.
    Jammer dat je zo ver weg bent anders kwamen we ff keer een bakkie doen :).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roel

Actief sinds 02 Maart 2014
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 12511

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 17 Juni 2016

Double master degree Newcastle

24 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Studeren op Ajou University

Landen bezocht: