1e lesweek - Reisverslag uit Suwon, Zuid-Korea van Roel Veen - WaarBenJij.nu 1e lesweek - Reisverslag uit Suwon, Zuid-Korea van Roel Veen - WaarBenJij.nu

1e lesweek

Door: Roel van der Veen

Blijf op de hoogte en volg Roel

09 Maart 2014 | Zuid-Korea, Suwon

Zo dat was hem dan, de eerste volledige lesweek op Ajou University. Voor ik daar verder op in ga, zal ik even uitleggen waar ik slaap. De dormitory, zeg maar gerust een klein flatgebouw, heeft 5 verdiepingen waarvan de meiden de 2e en 5e bezetten en de jongens de 3e en 4e. Hierin wonen ongeveer 130 exchange students uit 26 verschillende landen. Mijn kamergenoten komen uit Polen, Frankrijk en Canada.

Nu terug naar mijn eerste lesweek. De lessen die ik volg zijn de volgende: Korean 1, European Modern History, Strategic Management, Entrepeneurship en Business Communication 2. De lerares van Korean 1 spreekt amper Engels, en het enige wat ze kan zeggen is Nicuuuh. Dit is best lachwekkend en vermakelijk, en het niveau van de les ligt dan ook niet hoog. We zijn bezig met de basis klanken en letters van het Koreaanse alfabet. Het niveau Engels van mijn Koreaanse medestudenten ligt verrassend laag, en zij kunnen zich amper verstaanbaar maken. Daarentegen, de leraren en leraressen spreken dan wel weer redelijk Engels en de verschillende lessen zijn erg interessant en leuk. Ik mag wel zeggen dat ik blij ben met mijn eventuele vakkenpakket. Dit ging helaas niet zonder slag of stoot.

Een ander iets wat ik voor het eerst mee heb gemaakt, is het vragen van een lerares aan studenten om vrijwillig een andere les te gaan volgen omdat er teveel exchange students in haar les zijn. Ik was zo goed om van les te veranderen, alleen niet wetende dat mijn nieuwe les zou samenvallen met een andere les, dus dit kon niet doorgaan. Na veel pijn en moeite is het me dan toch gelukt om weer een ander vak te kiezen, en deze past prima in mijn rooster. Eind goed al goed zullen we maar zeggen!

Daarnaast heb ik deze week voor het eerst een partijtje voetbal gespeeld, samen met een aantal Duitsers, een Amerikaan, twee Fransozen en nog een andere Nederlander. Aangezien ik geen voetbalschoenen mee heb, ben ik maar op mijn hardloopschoenen gaan voetballen, en dat ging me nog redelijk af al zeg ik het zelf. Misschien waren het stiekem de wondersloffen van Sjaakie wel;)

Een ander eerst iets deze week gebeurde vandaag, mijn eerste was gedraaid en vervolgens in de droger gehad. Inmiddels liggen de verschillende kledingstukken alweer schoon en opgevouwen in mijn kast. Als mijn moeder het kon zien, zou ze trots op mij zijn haha.

Ook heb ik de tocht naar de sportschool gestart, die in de kelder van de dormitory is. Het is een klein zaaltje, maar met enig vernuft en inspiratie is hier genoeg om je te vermaken. Tevens houdt ik mijn conditie op peil op de loopband, wat erg goed voelt. Maar zodra het warmer weer word ga ik buiten hardlopen, aangezien ik vandaag een erg mooi pad heb gezien.

En finally, ik heb twee potten Pamella gekocht. Dit is een goedkoper of ander merk Nutella, maar het smaakt goed op een broodje 's ochtends en als lunch. Daarnaast is het eten in de verschillende eetgelegenheden hier goed en goedkoop. Voor 3500 won, omgerekend plus minus 2,5 euro, krijg je een bord rijst met een soort schnitzel met een soort pindasaus, wat voortreffelijk smaakt.

Nu alles eenmaal loopt, kan ik concluderen dat ik mijn eigen ritme aardig te pakken heb nu. Ik probeer elke dag naar de sportschool te gaan, daarnaast heb ik elke dag les en daarmee ook een soort huiswerk omdat je je moet voorbereiden op de volgende les.

Dat was het voor deze week, ik zie uit naar de volgende lesweek en ik zal daarin eens even kijken of ik nog wat reisjes kan inpassen in mijn lesweken. Op het lijstje staan: Japan, Hong Kong, Busan, Jenju, de DMZ en wie weet wat nog meer. Tips zijn natuurlijk altijd welkom;)

annyeonghi gaseyo!

  • 12 Maart 2014 - 16:11

    Klaasje Bebingh:

    Erg leuk verslag Roel , .Alles goed met je. Ik heb gehoord dat je op reis gaat, moet je doen is leuk. gr. Oma en Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roel

Actief sinds 02 Maart 2014
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 12550

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 17 Juni 2016

Double master degree Newcastle

24 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Studeren op Ajou University

Landen bezocht: