Field trip naar Seoul - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Roel Veen - WaarBenJij.nu Field trip naar Seoul - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Roel Veen - WaarBenJij.nu

Field trip naar Seoul

Blijf op de hoogte en volg Roel

01 Maart 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Afgelopen zaterdag stond er een trip gepland naar Seoul. We zouden om 8uur 's ochtends vertrekken, alleen dit werd iets uit gesteld omdat sommigen het de avond ervoor wat te gezellig hadden. In de tussentijd heb ik weer normaal geld kunnen pinnen, dus mijn zorgen waren over:).

We zijn met de bus naar Seoul vertrokken en daar rond half 10, naar een reis van pakweg 40 minuten, aangekomen. Vervolgens moesten we met de tram het laatste stuk afleggen naar onze eerste bestemming, Gyeongbok Palace, het oude keizerlijke paleis. Aangezien het een Koreaanse feestdag was, was het er erg druk, maar dat het geen uitwerking op de indruk die het maakte. Het is echt een schitterend paleis!
Aansluitend zijn we bij Gwanghwa Mun geweest, het grootste toegangspoort van het paleis.

De tweede bestemming van de dag was het Nationaal Museum van de tijdelijke koreaanse geschiedenis, waar we lopend naar toe gingen. Helaas was dit niet de enige keer dat we zouden lopen. In dit museum word de geschiedenis van Korea verteld, en het was interessant om te zien. Onze gidsen van vandaag waren een extra bron van informatie, wat erg leuk was.

Als lunch kregen we typisch Koreaans eten, bestaande uit een bakje met rijst, drie soorten vis, een soort vissensoep, rijst met vis en vlees in een zoet sausje. Het smaakte erg goed, het enige nadeel was de lage tafels. We moesten er in kleermakerszit zitten, wat erg belastend was voor je liezen, knieën, enkels en rug. Maar na gegeten te hebben vervolgden we onze trip naar Insadong.

Insadong is een soort winkelstraat, wat beroemd is vanwege de Koreaanse antiek en kunst die er verkocht word. Tijdens een vrij uurtje shoppen heb ik hier eetstokjes gekocht met de symbolen van de Koreaanse vlag erin gegraveerd. Nu kan ik mooi oefenen met deze eetstokjes en heb ik een aandenken.

Na een tram reisje en een stuk lopen kwamen we aan bij onze volgende bestemming, Bukchon Hanok Village. Dit een een straatje met huizen die zijn gebouwd volgens de oude en beroemde Koreaanse stijl. Hier stond onze volgende evenement gepland, het maken van een traditionele waaier. Ook hier moesten we weer in kleermakerszit zitten, en dat ging wederom niet zonder slag of stoot. Al mag het resultaat er toch wel zijn, al zeg ik het zelf zonder enige kennis van tekenen en kunst;)

Ten slotte reisden we verder naar Seoul Tower. Dit is het hoogste punt in Seoul en daar is een toren gebouwt die je een schitterend uitzicht over de hele stad geeft. Al zagen we niet ver vanwege de smok die er hing, het was toch erg indrukwekkend om te zien en we zijn zeker van plan een keer terug te gaan als het mooier en helderder weer is.

En zo kwamen we na een lange en vermoeiende reis weer terug aan op de universiteit en kon ik maar aan 1 ding denken en dat was om te gaan liggen en verder niet meer te bewegen, want een hele dag rondlopen gaat je niet in de koude kleren zitten. Van deze reis zijn voldoende foto's gemaakt, en deze volgen natuurlijk spoedig.

• 02 Maart 2014 - 14:43

Hennie De Jonge:

Leuk Roel om te lezen wat je doet en hoe het met je gaat.Ik blijf je volgen.Groetjes

• 02 Maart 2014 - 15:51

Jessica Mulder:

Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt! Liefs

• 02 Maart 2014 - 17:37

Marijke Bakker:

Wat een indrukwekkende dag. Tijdens zo,n dag uitrusten in kleermakerszit....... Ik kan mij voorstellen dat je te moe was om te bewegen. Voor dat je het weet is het een normale zit voor je geworden. Wij blijven je volgen, groet uit Drenthe

• 02 Maart 2014 - 19:27

Jan En Anna:

Nog geen week weg en al heel veel ervaringen opgedaan.Maar het begin van genieten is ook begonnen lezen we.Een fijne tijd verder.jan en Anna

• 03 Maart 2014 - 17:09

Gerard En Klaasje :

Hallo roel leuk verslag hebben het net gelezen, zo te horen heb je wel naar je zin. ga lekker genieten w i j volgen je wel, al moet ik wel je moeder zo nu en dan vragen hoe ik het moet doen, het is gelukt. heel veel plezier groeten en liefs opa en oma tot de volgende keer knuffel.

• 04 Maart 2014 - 22:32

Herma:

Ha Roel, leuk om te lezen wat je beleeft. Wij zitten deze week in de sneeuw. Dat is weer heel anders dan Zuid Korea. Veel plezier en fijn dat je weer kunt pinnen ! Groeten va ons allemaal.