De eerste weken - Reisverslag uit Newcastle upon Tyne, Verenigd Koninkrijk van Roel Veen - WaarBenJij.nu De eerste weken - Reisverslag uit Newcastle upon Tyne, Verenigd Koninkrijk van Roel Veen - WaarBenJij.nu

De eerste weken

Blijf op de hoogte en volg Roel

16 Februari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Newcastle upon Tyne

Hallo iedereen,

Het is alweer even geleden dat ik überhaupt een reisverslag heb geschreven, dus ik vrees dat het wel enigszins wat stroef gaat verlopen haha. Overigens ben ik ook benieuwd of mensen dit nog lezen.

Maargoed, ik ben dus inmiddels al ruim 2 week in Newcastle, en nu ik zo goed als compleet gesetteld ben schrijf ik maar mijn ervaringen en indrukken. Om te beginnen, de bootreis is uitstekend verlopen. Vooraf was ik nogal bang om zeeziek te worden, mede door een ervaring met zeevissen. Dit verhaal zal niet bij iedereen bekend zijn, maar misschien is dat ook maar beter. Ik had dus voor mijn reis maar reispillen gekocht, en deze pillen hielpen prima aangezien ik nergens last van heb gehad. Daarnaast had ik een 2-persoons hut voor mij alleen, dus alle ruimte en rust om even te slapen op de lange over tocht. Eenmaal aangekomen in Newcastle werd ik geholpen door een studente die in Amsterdam had gestudeerd, zij bracht mij naar de juiste bus om vervolgens een taxi naar mijn huis te nemen. Mijn Finse en Duitse huisgenoten waren al aanwezig in het huis. Beide huisgenoten zijn vriendelijke en leuke mensen, dus ik voorzie geen problemen de komende 5 maand. Enig verschil met mijn tijd in Zuid-Korea is dat ik nu zelf moet koken, wat mij al zeg ik het zelf, goed af gaat. Er is een supermarktje dichtbij voorzien met van de standaard dingen, dus mocht ik ergens zin in hebben kan ik daar even heen lopen en mijn boodschappen doen.

Op maandag ben ik samen met mijn huisgenoten en andere studenten lopend naar de universiteit gegaan, wat een toch van 4 km is. Er waren wat problemen met mijn vakinschrijvingen en rooster, maar gelukkig is dat allemaal opgelost en kan ik zonder problemen mijn vakken volgen. De eerste indrukken van de universiteit zijn erg goed, de professoren zijn goed. Het enige wat apart is, is het feit dat je bij elke les een handtekening moet zetten achter je naam, zodat er gecontroleerd word dat je daadwerkelijk aanwezig bent. Mijn lesrooster bevat veel vrije tijd aangezien ik meestal maar 1 les a 2uur per dag heb. En tot nu toe loop ik nog elke dag op en neer, wat in totaal op 8km komt te staan. Ik vind het tot nu toe heerlijk aangezien het weer mee werkt.

Tevens is het eerste stedentripje alweer gemaakt, afgelopen zaterdag ben ik naar Durham geweest. Durham is een historische stad, met een kathedraal en kasteel wat op de Unesco wereld erfgoed lijst staat. Beide gebouwen waren indrukwekkend om te zien!

Dat was hem dan, mijn eerste reisverslag in meer dan anderhalf jaar. Ik moet zeggen dat het nog wat roestig en stroef verliep voor mijzelf, maar dat zal wel weer bijtrekken.

Groetjes uit Groot-Brittannië

  • 16 Februari 2016 - 18:27

    Oma Klaasje:

    Hallo Roel je hebt weer een leuk verslag gemaakt ,gelukkig dat het je goed bevalt. Gr. Opa en oma. Wij wachten tot volgende week. Groetjes.

  • 16 Februari 2016 - 19:15

    Jan En Ali Van Der Veen:

    Hallo Roel van der Veen leuk verslag proberen jou te volgen.Groetjes van ons
    .

  • 16 Februari 2016 - 19:54

    Jan En Anna:

    Fijn dat het begin goed is verlopen. Dit gaat zeker ook een leuke tijd worden. Wij kijken ook uit naar het volgende verslag. Groetjes Jan en Anna

  • 16 Februari 2016 - 20:24

    Roel Boers:

    Roel een prima verslag ook al is het de eerste het is geweldig. Hoop er meer te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roel

Actief sinds 02 Maart 2014
Verslag gelezen: 796
Totaal aantal bezoekers 12559

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 17 Juni 2016

Double master degree Newcastle

24 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Studeren op Ajou University

Landen bezocht: