Result week - Reisverslag uit Suwon, Zuid-Korea van Roel Veen - WaarBenJij.nu Result week - Reisverslag uit Suwon, Zuid-Korea van Roel Veen - WaarBenJij.nu

Result week

Door: Roel van der Veen

Blijf op de hoogte en volg Roel

03 Mei 2014 | Zuid-Korea, Suwon

Goedemiddag allen, fijn dat jullie weer mijn verslag lezen:)

Na een weekje zweten over mijne vele mid-terms, ahum;) begon deze week weer zoals vanouds. De normale lessen stonden weer op het rooster, en het was gedaan met de vrije dagen. Al moet ik wel zeggen dat ik het niet heel erg vind, aangezien het ook wel weer invulling geeft aan je dag, en het zorgt ervoor dat de tijd wat sneller gaat.

Maar goed, ik zal jullie even inlichten over de resultaten van mijn mid-terms. Om te beginnen heb ik op Strategic Management een score van 82 van de 100 gescoord, wat tevens de hoogste score van de klas bleek te zijn:) Dit voelt natuurlijk erg goed, en het is een goede bijdragen om het vak met een goed cijfer af te sluiten. Daarnaast heb ik op Entrepeneurship 72 van de 100 gescoord. Dit keer was het niet de hoogste score, maar toch wel in de top 3 van de klas. En ook deze score geeft de burger moed om het vak af te sluiten met een goed cijfer. Verder kreeg ik deze week cijfers terug van Business Communication. Op het tweede quizje scoorde ik een 10, op mijn intro brief die bij mijn cv zat scoorde ik ook een 10, en op mijn cv kreeg ik een 9. Al met al kan ik zeggen dat ik dus goed scoor hier, en dat geeft je toch een lekker gevoel:D En met deze goede resultaten in gedachte, heb ik voor mijzelf een doel gesteld; om hier alle vijf de vakken proberen af te sluiten met een A+, wat omgerekend word naar een 9 aan de RUG. Dus vanaf nu, is het streben geblazen haha.

Maar dit betekent niet dat er geen ruimte is om leuke dingen te doen, het tegendeel zelfs. Afgelopen woensdagavond hebben mijzelf en mede exchange studenten wat gedronken op picknick banken op de campus, en besloten we met een groep van 10 man om de avond/nacht af te gaan sluiten in een karaoke bar. Dit was voor mij de eerste keer dat ik naar een karaoke bar ging, maar ik moet zeggen dat het toch erg gezellig en lachen was. Zelf heb ik getracht een ode te brengen aan mijn vriend Jacco, door het nummer I Believe I Can Fly van R-Kelly te gaan zingen. Met een score van 91 in de pocket kan ik dus best in het achtergrond koor van Jacco haha;) Voor afgelopen vrijdag stond er een tripje ingepland naar Hyundai, naar de productieplant in Anan. Hier kregen we een rondleiding door de fabriek, en konden we zien hoe het productieproces in elkaar steekt. Het was best indrukwekkend om te zien hoeveel er van dit proces geautomatiseerd is en hoe snel alles gaat.

Aangezien op maat gemaakte pakken hier aardig goedkoop zijn, heb ik vandaag mijn eerste bezoek gebracht aan een lokale tailor. Bij deze Koreaanse man heb ik voor een zwart pak gekozen, en vervolgens werden de benodigde maten opgemeten en genoteerd. Het duurde wel even, maar daar beschuldigen we de taalbarrière maar van aangezien de beste man geen Engels spreekt, en ik geen Koreaans behalve hallo en tot ziens haha! Nadat alles genoteerd was en de volgende afspreek in de boeken is genoteerd, zijn Peter, Kenneth, Nikolaj en ik naar Seoul gegaan. De bedoeling was om het trick-eye museum te bezoeken, maar we konden het gebouw niet vinden. Dit kan misschien komen dat het gebouw ook een optische illusie is, maar dat weet ik niet. Maar aangezien het lekker weer was, zijn we maar rond gaan lopen door de stad. Zo zie je toch nog weer eens wat van Seoul:)

Zoals ik vorige week al vermeldde, ik vertrek morgen naar Hong Kong voor een week:D Ik reis samen met Peter (Nederlander) en Yohann (Fransoos), en we hebben een apartementje geboekt met een 2-persoonsbed en een 1 persoons bed. We zullen wel zien wie op welke plek slaapt haha:P Verder heeft ons appartementje een eigen wc en douche, dus we zijn van alle gemakken voorzien. Ik weet de exacte planning nog niet, anders had ik hem natuurlijk met jullie gedeeld, maar er valt genoeg te zien in Hong Kong, en ik zie er dan ook naar uit om Hong Kong te gaan ontdekken. Er zit altijd wel een klein nadeeltje aan reizen, en dat is dat je je kamer wat moet opruimen, en dat je je was weggewerkt hebt. En zoals mijn moeder mij goed heeft geleerd, heb ik dat allemaal al gedaan, en inmiddels is mijn koffertje al voor 95% ingepakt, alleen morgenvroeg moet ik er nog wat kleine dingetjes in doen en dan ben ik ready voor een week Hong Kong. De weersverwachting is dat het warm word, erg warm zelfs, dus deze jongen gaat zichzelf goed insmeren, en dan volop genieten!:D Mijn opgedane ervaringen deel ik natuurlijk weer met jullie, want ik weet hoezeer jullie het waarderen en genieten van mijn verslagen, en dat doet mij dan ook weer goed. Dus bij deze de belofte dat er volgende week zondag weer een verslag van mij online staat!

Vorige week sloot ik af met wat persoonlijke groei en een kleine levenstip, en die trend wil ik graag doorzetten. Dus bij deze nog een poging om, wat ik hoop dat wijsheid is, wat met jullie te delen.

Never give up on your dreams. The one's who will keep fighting and keep believing, they will succeed and achieve their goals and dreams. Never let anyone tell you that you can't do it, believe in yourself, and keep pushing yourself to the limit and see great things come to life!

Bedankt iedereen, en ik wens iedereen een goed weekend toe. Ik duik onder de zogenoemde wol, om even wat uurtjes slaap te pakken om goed uitgerust Hong Kong te tackelen.

Ciaoo

  • 03 Mei 2014 - 18:23

    Klaasje Bebingh:

    Hallo Roel ik ben er ook weer, had je zeker wel verwacht ben een van de vaste fans. Lekkere cijfers gescoord heel goed we blijven trots op jou ,maar niet naast de schoenen gaan lopen hoor. Heel veel plezier in Hong Kong en genieten daar. Groeten Opa en Oma.

  • 03 Mei 2014 - 20:58

    Henriette Woldendorp:

    Hoi Roel,

    Buiten dat je super cijfers haalt, geniet je ook volop en dat is natuurlijk geweldig!

    Mooi verslag weer en er staat vast een mooie week te wachten! Hongkong! volgens mij de eerste in de fam die daar geweest is!

    Pa Henk en Ma Annie lopen straks naast hun schoenen van trots,en terecht!

    Ik kijk uit naar je volgende verslag.

    Groeten Henriette Woldendorp.

  • 03 Mei 2014 - 22:51

    Jan En Anna:

    Een top resultaat.Veel Plezier in Hong Kong

  • 03 Mei 2014 - 22:57

    Herma:

    Hoi Roel,
    Weer een leuk verslag van je belevenissen in Suwon. Super dat je zulke mooie cijfers haalt.Geniet van je trip naar HongKong. Zal wel een mega belevenis zijn in een mega stad!
    Hier gaat alles zoals gewoonlijk, geen spannende reizen, maar gewoon werken ; ).
    Groetjes Herma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roel

Actief sinds 02 Maart 2014
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 12538

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 17 Juni 2016

Double master degree Newcastle

24 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Studeren op Ajou University

Landen bezocht: