Een geweldige trip naar Tokio - Reisverslag uit Tokio, Japan van Roel Veen - WaarBenJij.nu Een geweldige trip naar Tokio - Reisverslag uit Tokio, Japan van Roel Veen - WaarBenJij.nu

Een geweldige trip naar Tokio

Door: Roel van der Veen

Blijf op de hoogte en volg Roel

07 April 2014 | Japan, Tokio

Konnichiwa,

Het heeft even geduurd sinds jullie van mij gehoord hebben, maar dat had een gegronde reden aangezien ik 6 dagen verbleef in Tokio, Japan. Daarnaast schijnt het ook zo te zijn wanneer men ergens langer op moet wachten, dat het dan beter bevalt, althans dat hoop ik dan maar;).

Voor ik verder ga, zal ik even kort de groep voorstellen met wie ik deze trip heb gemaakt, de groep bestond uit 4 Fransozen; Tanguy, Yohann, Pierre en Antoine, en 2 andere Nederlanders; Thomas en Bart.

We vlogen woensdagochtend heel vroeg, wat betekende dat het dinsdagavond vroeg was toen ik mijn bed indook. Nadat ik mijn tas helemaal had ingepakt en had klaargezet ben ik mijn bed in gedoken. Maar van slapen kwam het niet, aangezien mijn gedachten elke keer maar weer terug gingen naar een lijstje met spullen die ik mee nam, dus van slapen kwam het niet. De reis naar Gimpo, het vliegveld, verliep erg soepel en we kwamen ruim op tijd aan. Daarnaast verliep de vlucht naar Tokio goed, en landden we 9.50 op Haneda Airport. We stapten uit en werden verwelkomt door de zon:)! Op het vliegveld kochten we een metrokaart, en na een bezoek aan het toeristen informatie balie, was het ons duidelijk hoe en waarheen we moesten reizen. We begonnen met een schitterend uitzicht vanaf het World Trade Centrum in Tokio, waar gelukkig geen vliegtuigen bij in buurt kwamen;). Op het programma stond een bezoek aan het pokemon centrum, waar van allerlei dingen worden verkocht die te maken hebben met pokemon. In het winkel stikt het van de kleine kinderen, en dus een paar grote Europese jongens. Mijn eerste aankoop in Japan waren 2 pakjes met pokemon kaarten in het Japans, wat me een beetje terug voerde naar die goede oude tijd van vroeger;). Na wat spulletjes gekocht te hebben, namen we de metro naar Odaiba, wat een eilandje is in de baai van Tokio. Om daar te komen moesten we met de metro over de Rainbow brug, wat een erg mooi uitzicht gaf. Op Odaiba bevind zich het Fuji gebouw, en de Toyota showcase, waar alles te vinden is over Toyota inclusief vele modellen auto's. Na hier een aantal uur te hebben rondgebracht, namen we de metro richting ons hotel. Ons hotel bevond zich in het Shinjuku district, en na uitgestapt te zijn op Shinjuku station, dachten we dat het nog maar een klein stukje lopen was, maar helaas dat bleek anders te zijn. Zo moest ik dus na een nacht zonder slaap, een hele dag lopen nog maar ongeveer 40 minuten lopen naar het hotel. Hier aangekomen hebben we ingecheckt, en zijn we gaan douchen. Voor de eerste avond stonden traditionele Japanse noedels op het menu, wat wel goed smaakte. Daarna zijn we weer terug gegaan naar ons hotel en, zo kwam er na eind een hele lange dag met heerlijk weer, en was het dan eindelijk zover, mijn eerste overnachting in een cabine, wat neerkomt op een dun matrasje en een kussen in de muur. Het leverde mij verder wel een prima nachtrust op, wat erg lekker was aangezien de wekker de volgende dag om kwart voor 9 ging.

Op donderdag was het weer compleet omgeslagen naar heel veel regen. Maar aangezien wij een planning hadden, was het een paraplu pakken en gaan met de banaan. Onze eerste stop was Ginza, wat een rijke buurt is met vele dure winkels in mooie gebouwen. Alleen vanwege de regen, en omdat de winkels dicht waren, zijn we snel door gereisd naar Ueno. Hier bevind zich een mooi park met cherry blossom bomen en een meer. Verder bevinden er zich meerdere musea, een dierentuin en andere plekken die het bezoeken waard zijn. Wij zijn vanwege de regen naar het Metropolitan Art Museum en het Nationaal Historisch Museum geweest. En zo krijgt onze trip dan toch nog wel een beetje een culturele invloed haha. Als laatste stop voor vandaag stond Akihabara op het programma. In dit district bevinden zich vele grote winkels, en kun je de laatste technologische speeltjes kopen, maar vanwege de regen hebben we daar niet veel van mee gekregen. Als avondeten hadden we sushi, wat voor mij de eerste keer was. We zaten rond 3 koks, en voor ons bevond zich een lopende band waarop de sushi voorbij kwam en we konden borden pakken, en elk bord had weer zijn waarde. Na 3 bordjes sushi gehad te hebben, was het voor mij genoeg. De sushi was wel lekker, maar ik moet bekennen dat ik er geen fan van ben geworden. Met een volle buik zijn we deze avond wederom onze cabine ingedoken in ons hotel.

Op vrijdagochtend moesten we er vroeg uit, we moesten op zoek naar een ander hotel omdat ze geen plek meer voor ons hadden. Gelukkig hadden we weer een blauwe lucht met een heerlijk zonnetje erbij, dus trokken we met z'n allen naar de MacDonalds vanwege de gratis wifi. Na een korte zoektocht op het internet, vonden we een nieuw hotel, genaamd Green Plaza. Dit hotel bevind zich in het Shinjuku district, en heeft ook cabines als slaapplek. Daarnaast is de sauna, jacuzzi en all men washuis inbegrepen in de prijs, en waren we er snel over uit om de resterende nachten hier te spenderen. Zo konden we na elke dag gelopen te hebben heerlijk ontspannen en wassen in het hotel. Maar na dus een nieuw hotel te hebben geregeld, zijn we naar een gebouw gegaan waarin de Japanse overheid zich bevind, en zijn we naar boven gegaan, om te genieten van het uitzicht. Vanwege het heldere weer konden we tot ver zien, en we konden de contouren zien van Mount Fuji. Na de nodige foto's te hebben gemaakt, vertrokken we wederom naar Ueno, om daar in het park te zitten met een biertje en te genieten van het heerlijke leven:) Hier hebben we wederom veel foto's gemaakt met de cherry blossom bomen. Na ons biertje te hebben geconsumeerd, vertrokken we naar Asakusa. Dit is een district wat meer toeristisch is. Hier hebben we wat winkeltjes bekeken en sloten we de dag af met het bezichtigen van een tempel. Na weer een lange dag gelopen te hebben, zijn we terug gegaan naar ons hotel, om vervolgens later die avond met een Japanse Amerikaan ergens te gaan eten. Hier kreeg ik een kom rijst met gegrilde vis, wat erg lekker smaakte. Daarnaast werd er warme sake bestelt, wat ik eerlijk gezegd niet lekker vond smaken. Na het eten ging bijna iedereen op stap, alleen Bart en ik gingen terug naar ons hotel, we vonden het welletjes geweest en hadden voor zaterdag al plannen.

Zaterdag werden we wederom verwelkomt door de zon, en begonnen de dag met een bezoek aan de Tokio Skytree. Alleen hier was het dusdanig druk dat we niet naar boven konden, en dus ons programma moesten wijzigen. We besloten om op zoek te gaan naar het nationaal sumo stadion, wat we gevonden hebben. Alleen was het dicht, en besloten we maar om het park er in de buurt te bezoeken. Dit was echter een goede keuze, want het was een schitterend park! Na hier een tijdje in de zon gezeten te hebben vervolgden we onze weg, naar het centraal station van Tokio. Deze bevind zich in een buurt wat erg doet denken aan New York, misschien wat rustiger, althans dat werd mij verteld aangezien ik nog nooit in New York ben geweest. Rond het station bevonden zich een aantal warenhuizen en daar hebben we even gekeken, om vervolgens de dag af te sluiten bij het Tokio World Forum. Helaas konden we niet naar binnen vanwege een conventie, we hebben toch snel wat foto's kunnen maken van de binnenkant. De terugreis naar ons hotel verliep wat moeizaam, aangezien we de verkeerde uitgang namen, waardoor we ruim een half uur rond hebben gelopen. Maar na ons hotel gevonden te hebben, een uurtje ontspanning en wat te eten, zijn we ergens wat biertjes gaan drinken, en wederom met sake. Nu kregen we ook koude sake, wat mij toch stukken beter smaakt dat de warme. het was half 3 voordat ik mijn ogen dicht deed, wat betekende dat ik weinig nachtrust zou hebben, aangezien de wekker weer rond 9uur ging.

Na een heerlijke zondagochtend douche, overkwam mij iets wat natuurlijk weer erg typisch is. Normaal gesproken wanneer ik thuis ben overkomt je niks met je bril, en als je dan aan de andere kant van de wereld bent, jullie raden het al, gaat ie stuk. Maar ik kan hem waarschijnlijk hier op campus laten maken, dus dan maar een paar dagen zonder bril verder, het scheelt dat ik zonder bril ook nog redelijk goed zie(A). Gelukkig maakte de zon weer veel goed, en kon de dag beginnen. We zijn de dag begonnen met een wandeling door Yoyogi Park, en bij dit park zit een station dat een bekende plek is voor verkleedde Japanners(Cosplay) om af te spreken. Helaas hebben we er maar een paar gezien, maar het ziet er toch wel raar uit. Vlakbij het station bevind zich een winkelstraat, en in een sportzaak hebben wij, Thomas en ik, het officiële Nederlandse shirt even gepast. Verderop in de winkelstraat heb ik een pet en een zonnebril gekocht, wat wel lekker is als het zulk zonnig weer is. Na een tijdje hier doorgebracht te hebben, zijn we verder gereisd naar Shibuya. Shibuya is bekend vanwege zijn grote en drukke oversteekplaats, en de vele winkels. We hebben hier geshopt, en ik heb hier een paar nieuwe schoenen, een korte broek en 2 t-shirten gekocht. Alleen vanwege het omslachtige werk van de Japanners, waren Thomas en ik te laat op de afgesproken plek, waardoor de rest al weg was. Maar we hebben toch maar onze oversteek van dit drukke kruispunt gefilmd. En daarnaast zijn we naar de Apple Store gegaan om contact te zoeken met de rest via de vele laptops en I-pads. Helaas werkte dit niet, en zijn we maar wat winkels in gegaan. Na een poosje besloten we maar om terug te gaan, maar niet voordat we onderweg langs een soort Japanse garage sale liepen, en daar hebben we allebei een mooie en felle pet gekocht. Eenmaal terug in het hotel, zijn we wederom gaan ontspannen, om daarna maar ergens een hapje te gaan eten. Daarna was het wederom vroeg naar bed, aangezien er voor maandag, onze laatste dag, een bezoek stond gepland voor de vismarkt.

Op zondagochtend ging mijn wekker om 5uur, omdat we rond 6uur zouden vertrekken. Gelukkig had ik mijn tas de avond ervoor al ingepakt, wat weer tijd scheelde. Tanguy, Bart en ik vertrokken in alle vroegte naar de vismarkt, met wederom de zon als onze vriend. De vismarkt van Tokio schijnt de grootste van Azië te zijn. De mensen die er werken lijken net mieren, en er rijden vrachtwagens en kleinere vervoersmiddelen af en aan. Helaas werd ons hierdoor wel de toegang van de markt ontzegd, omdat het te gevaarlijk zou zijn. Dit was erg jammer, maar aangezien het onze laatste dag was, vertrokken we weer en zijn op weg gegaan naar Hama Rikyu garden, wat een tuin is wat vroeger van de keizerlijke familie was. Het was echt een schitterend park, waar een 300 jaar oude boom staat. Na hier een uur te hebben rond gelopen, zijn we verder gelopen naar Ginza. Dit keer hadden we wel lekker weer, wat het rond lopen erg lekker maakte. In Ginza zijn we het Sony gebouw ingelopen, met daarin alle producten van Sony, zodat je ze kunt proberen. Het was wel leuk om te zien wat Sony nou allemaal produceert. Na tijd zijn we vertrokken in de richting van Akihabara, om de laatste souvenirtjes te scoren. Na dit gedaan te hebben zijn we vertrokken voor Roppongi, wat een rijke buurt is, maar verder is er weinig te doen. Alleen de Mori tower is het bezichtigen waard, en dit hebben we dan ook gedaan. Op de 54e verdieping krijg je echt een prachtig uitzicht over de stad, en zie je hoe groot het werkelijk is. Tot zover je oog kan zien zie je gebouwen, en grote kans dat daarna nog meer gebouwen zijn aangezien er meer dan 30 miljoen mensen wonen. Nu was het tijd om te vertrekken naar Haneda Airport, aangezien we weer terug moesten naar Suwon. De vlucht verliep redelijk goed, alleen een beetje spanning aan het eind bij het landen, het vliegtuig slipte een beetje of zo, maar door je hart iets sneller gaat pompen. Maar dat heeft ook een positief punt, dan weet je zeker dat je nog leeft;).

Helaas was de douane in Korea niet echt behulpzaam, aangezien het 10 minuten duurde om de ambtenaar te overtuigend dat mijn Alien Registration Card op de universiteit klaar ligt voor mij en dat ik daar geen papiertje van heb. Dus een multiple entry visa was niet genoeg blijkbaar. Maargoed, we konden onze weg vervolgen om met een taxi terug te gaan van Gimpo naar Ajou. Het duurde echter langer aangezien de taxichauffeur geen idee had hoe die nou bij Ajou moest komen. Gelukkig kwamen we er dan toch precies om 12 uur 's nachts.

Nu ik dit verslag zo schrijf, en terug denk aan de tijd in Tokio, komen twee woorden steeds terug; Gigantisch en Schitterend!!:D
De stad is echt gigantisch groot en het aantal inwoners is ook gigantisch, maar ook gigantisch mooi! De stad Tokio is echt het bezoeken waard, en ik raad iedereen aan als de je de mogelijkheid hebt om heen te gaan, dit dan ook zeker te doen. Ik kan jullie verzekeren dat het onvergetelijk is!! Ik heb gewoon 6 dagen doorgebracht in 1 van de grootste en mooiste steden ter wereld, met super goed weer, 6 gezellige en leuke medestudenten en heel veel plezier, wat wil je nog meer?!:D

Voor de geïnteresseerden, mijn presentatie over de 80 jarige oorlog ging erg goed, maar hierover aankomende zondag meer.

Mochten er mensen geïnteresseerd zijn naar foto's, mijn ouders kunnen jullie deze laten zien aangezien ikzelf maar weinig foto's kan toevoegen.

Arigato mas

Sayōnara

  • 08 April 2014 - 19:23

    Klaasje Bebingh:

    Hallo Roel wat heb je weer een mooi verslag gemaakt van je reis naar Tokio, wij hebben er enorm van genoten, hartstikke bedankt erg fijn.Het is mooi dat je er zelf ook erg van genoten hebt. Wij hebben de foto van jou al bekeken maar gaan gauw de rest ook bij Annie en Henk bekijken gr. Opa en Oma tot het volgende verslag, en veel geluk bij je studie.

  • 08 April 2014 - 20:26

    Henny:

    Roel, dank voor een, wederom, beeldend en mooi verslag van jouw reis.

    Groet Henny

  • 08 April 2014 - 23:46

    Marijke:

    Ik begin jaloers te worden. Tokio....nog steeds een wens....maar zo kunnen wij een beetje meegenieten ....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roel

Actief sinds 02 Maart 2014
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 12545

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 17 Juni 2016

Double master degree Newcastle

24 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Studeren op Ajou University

Landen bezocht: