En weer een week voorbij - Reisverslag uit Suwon, Zuid-Korea van Roel Veen - WaarBenJij.nu En weer een week voorbij - Reisverslag uit Suwon, Zuid-Korea van Roel Veen - WaarBenJij.nu

En weer een week voorbij

Door: Roel van der Veen

Blijf op de hoogte en volg Roel

21 April 2014 | Zuid-Korea, Suwon

Hallo iedereen,

Jullie hadden mijn verslag natuurlijk gisteren verwacht, aangezien ik het meestal op zondag schrijf, maar vanwege de drukte van gister, en gecombineerd met het feit dat het vandaag ook nog een zondag is, verbreek ik mijn traditie niet;)

Om te beginnen, ik heb een poging gedaan om mijn bril te lijmen, zodat ik deze nog een aantal dagen kon gebruiken totdat mijn reserve onderdelen geleverd zijn. Maar helaas dit mocht niet baten, aangezien de lijm, waarvan de instructies alleen in het Koreaans is, niet sterk genoeg bleek te zijn. Het lag dus niet aan mijn onkunde, het materiaal werkte niet mee. Dus nu maar even geduld hebben totdat de onderdelen er zijn.

Daarnaast heb ik afgelopen week weer normaal les gehad, wat verder weinig bijzonders opleverde. Alleen mijn toets Koreaans van afgelopen woensdag is het vermelden waard. Voor deze toets moest ik de 40 letters/klanken van het Koreaanse alfabet leren en 20 woordjes. Na er enkele uren ingestoken te hebben, was het dan zover, de toets begon. We moesten alle 40 letters opschrijven, en daarnaast kregen we 5 woordjes. Toen ik mijn papier inleverde, keek de lerares het snel na, en zette 1 streepje bij een letter en verder niks, dus ik heb het vermoeden dat ik de toets aardig goed gemaakt heb. Op donderdag kreeg ik een toetsje terug wat ik enkele weken ervoor had gemaakt voor Business Communication, en wat bleek, ik had geen fout gemaakt en mijn eerste Koreaanse 10 was een feit:) Toen kregen we een tweede toetsje onder de neus gedrukt, en ook deze ging mij goed af volgens mij. Na het toetsje te hebben gemaakt, was het tijd voor een presentatie over business manners in Brazilië. Voor deze presentatie werden we verwacht om netjes gekleed de presentatie te doen, en daar werd natuurlijk goed naar geluisterd. Keurig gekleed heb ik mijn deel van de presentatie gedaan, en ik kreeg complimenten van de lerares.

Op vrijdagavond ging een groot aantal studenten op stap in Seoul, en zij begonnen de avond in de park van de universiteit. Ik ging niet mee op stap, en bleef op campus, waar ik mij prima vermaakt heb met anderen die achter bleven. Het was een erg gezellige en geslaagde avond. De volgende zaterdag werd ik super fit wakker, en ben ik begonnen met leren voor de komende mid terms. Mijn mid terms bestaan uit twee toetsen, beide op vrijdag de 25e. Verder hebben we op zaterdagmiddag een wedstrijdje gespeeld met exchange students onderling, 10 tegen 10. Het weer was heerlijk, dus het was zweten geblazen. De eindstand was 4-3, aangezien mijn team in de allerlaatste minuut een grote kans mistte.
De zondag begon ik weer met studeren, om vervolgens een uur op het dak te gaan zitten lezen. Aangezien het heerlijk weer was, zat ik daar zonder shirt en de broekpijpjes omhoog, wat helaas resulteerde in een verbrande huid, helaas helaas. Gelukkig heeft Peter aftersun, en heb ik inmiddels ook zonnebrandcrème gekocht.

Ik vertelde al eerder dat ik het afgelopen zondag druk had, en wel met de volgende redenen. Om te beginnen is er een dag ingepland om naar de Militaire Zone te gaan om daar een rondleiding te krijgen. De datum voor deze dag is 24 mei. Daarnaast is een temple stay gepland, voor 6 en 7 juni. Bij een temple stay loop je als het ware mee met de monniken, wat dus betekent erg vroeg naar bed, om 9uur, en er erg vroeg weer uit. We worden om 3uur gewekt om te gaan bidden en mediteren! Ik ben erg benieuwd hiernaar:) Verder heb ik nog twee tripjes vanuit de universiteit. Op 2 mei ga ik naar de Hyundai fabriek, en 17 mei ga ik naar een marinebasis, wat bekend is geworden vanwege de oorlog hier. En als dat nog niet genoeg is, hebben we op zondag ook de tickets geboekt voor Hong Kong:D Ik ga samen Bart en Yohann van 4 tot 11 mei die kant op. Het heeft lang geduurd, en na verscheidene keren verneukt te zijn door verschillende vliegmaatschappijen, is het dan toch eindelijk gelukt. Na dit allemaal geregeld te hebben op zondag, was er dan nog meer leuks. Aangezien mijn opa jarig was, heb ik hem verrast met een fles Juttertje en een skype gesprek aangezien mijn opa en oma bij mijn ouders kwamen eten. Het cadeautje heb ik geregeld via Gert, waarvoor bedankt topper, en het andere geregel erom heen met mama. Het was een kleine moeite, maar met een groot resultaat:)

En zoals jullie weten is het aankomende vrijdag Koningdag, en dat gaan Peter, Bart en ik vieren op de Nederlandse ambassade in Seoul. Hiervoor hebben wij ons moeten aanmelden, en nadat gedaan te hebben ontvingen wij een officiële uitnodiging met daarin de dresscode; business of business casual. Dit betekent dus geen spijkerbroek, maar wel nette kleren! Gelukkig heb ik aardig wat kleren mee, dus dat moet wel goed komen haha!

En dat was alweer mijn week, de tijd vliegt voorbij aangezien ik morgen hier precies op de helft zit! Volgende week zal ik terugkomen op mijn ervaringen en indrukken tot zover, maar nu moet ik eerst mijn blik richten op de aankomende twee tentamens. Zoals gewoonlijk, mochten er vragen of opmerkingen zijn, schroom niet om ze te vermelden! De reacties die ik krijg doen mij goed, en ik vind het leuk om te horen dat veel mensen mijn verslagen lezen en daar plezier in hebben, dus iedereen bedankt!

Ciaooo, en het is iets aan de late kant, maar toch; Vrolijk Pasen!

  • 21 April 2014 - 15:42

    Gerrie:

    Heej Roel wat heb je weer een leuk verslag fijn om te lezen. Fijn dat je het naar je zin hebt en nog veel leuke dingen gaat ondernemen wij vliegen vanavond naar Turkije en gaan ook even genieten. Veel plezier nog en tot de volgende keer. Jij ook nog fijne paasdagen groet uit het Speenkruid xx

  • 21 April 2014 - 17:14

    Henriette Woldendorp:

    Hoi Roel,
    zo te lezen heb je een geweldige tijd daar! en niet te vergeten ook nog super leer resultaten ook niet onbelangrijk denk ik!

    En Konings dag vieren op de ambassade wie kan jou dat na vertellen! Ik ben weer benieuwd naar je volgende verslag!

    Veel genieten en plezier maken ( en natuurlijk ook nog wat leren) maar wat je allemaal mee maakt pakken ze jou niet meer af.

    groeten uit Hoogeveen.

  • 21 April 2014 - 18:06

    Klaasje Bebingh:

    Hallo Roel weer een heel leuk verslag waar we altijd van genieten, je hebt nog een heel druk programma zo te lezen, maar vast erg leuk. Ga er van genieten. dit maakt niet iedereen mee, worden vast weer mooie verslagen we wachten vol spanning af. Gisteren was ook een leuke verrassing voor Opa en mij ,hij wist er niks van, het flesje viel in goede aarde, hij is best trots op jou ik ook wel hoor .hartelijke groeten van opa en oma tot de volgende maar weer.

  • 21 April 2014 - 19:23

    Gea Lamberts:

    Hoi Roel,

    Elke week lees ik je verslag. Het is een heel ander verhaal dan dat van Saskia, die nu in Noorwegen zit (saskiainnoorwegen.tumblr.com), maar ook erg leuk!
    Een mooie ervaring die niemand je meer afpakt. Geniet ervan.

    Groeten uit Wijster

  • 21 April 2014 - 20:30

    Henny:

    Heej Roel, fijn dat de studie zo voortvarend gaat in Zuid-Korea. Dat samen met ontzettend leuke ervaringen. Benieuwd naar jouw ervaring bij de monniken. Dus ik verheug mij al weer op t verslag van volgende week.
    Groetjes Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roel

Actief sinds 02 Maart 2014
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 12502

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 17 Juni 2016

Double master degree Newcastle

24 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Studeren op Ajou University

Landen bezocht: