De week after - Reisverslag uit Suwon, Zuid-Korea van Roel Veen - WaarBenJij.nu De week after - Reisverslag uit Suwon, Zuid-Korea van Roel Veen - WaarBenJij.nu

De week after

Door: Roel van der Veen

Blijf op de hoogte en volg Roel

13 April 2014 | Zuid-Korea, Suwon

Zo horen jullie ruim een week niet van mij, en nu in 1 week twee keer.
Na maandagnacht terug zijn gekomen van Tokio, begon het normale studentenleven gelijk dinsdag alweer. Mijn presentatie over de 80 jarige oorlog stond op het programma. Terwijl ik in mijn t-shirt voor de klas stond, vroeg de leraar zich af waarom; het was buiten zonnig en rond de 20 graden antwoordde ik; aangezien we dit weer in Nederland niet echt hebben, moest ik er hier maar van genieten. Nadat ik klaar was met mijn presentatie en het tijd was voor vragen over mijn presentatie kwamen er geen vragen van de klas. Ik moest alleen mijn keuze voor Suwon en Korea even uitleggen en verder niks. Toen kwam de leraar met enkele vragen, en deze heb ik uitgelegd aan de klas. Wat er toen gebeurde, verbaast me eigenlijk nog steeds. De leraar begon over voetbal, en daar hebben we dan een kwartier over gepraat tot het einde van de les, dus dat was een makkie;) En aan het eind van de les had de leraar nog meer goed nieuws voor mij, de midterm die iedereen moet maken, die is free voor mij:D

De lessen Koreaans zijn een versnelling omhoog geschakeld, nu leren we completen zinnen, wat toch wel heel erg wennen sinds we de eerste lessen alleen maar klanken aan het oefenen waren. En er staat voor volgende week woensdag een toets op het programma, over de 40 Koreaanse letters van het alfabet, en 20 woordjes. Dus dat betekent even de letters stampen, maar dat moet goed komen. Naast die toets voor Koreaans, moet ik ook een verslagje inleveren voor Strategic Management, waar ik een analyse moet maken van een bedrijf en 3 rivalen. Dit is best basic, aangezien ik dat vaak genoeg al heb gedaan. Ook voor Strategic Management, en ook Entrepeneurship, staan er midterms gepland voor 25 april, dus dat duurt nog even haha! Voor Business Communication moest ik een aantal cases analyseren waarin allerlei communicatieproblemen voorkwamen, en deze moest je dan uitleggen en tips geven hoe deze te voorkomen. Dit was echt easy peasy, dus dat was snel klaar.

Naast mijn lessen hier in Korea, voetbal ik ook nog in een internationaal studententeam, met wie we zo'n beetje elke week een wedstrijd spelen. Voordat we naar Tokio gingen, hebben we een compleet tenue besteld, het shirt van everton met voorop het Ajou logo en Inter Ajou in het Koreaans, en achterop je naam en je naam in het Koreaans. Aangezien de kleding geleverd werd terwijl wij in Tokio zaten, hebben we deze maandagnacht nog opgehaald. En dan moet je natuurlijk wel je shirt testen, dus afgelopen zaterdag hebben we een wedstrijd gespeeld tegen de Ethiopiërs. We begonnen om 6uur, en ik dacht laat ik het deze keer eens proberen op mijn rode vans. Schrik niet, ik heb al nieuwe gekocht;) Ik was benieuwd, aangezien mijn hardloopschoenen iets weg hadden van Sjaakie's wondersloffen, maar mijn rode vans hebben mij niet teleurgesteld. Het tegenovergestelde gebeurde juist, ik scoorde 2 keer op mijn rode kicksen:)! De eerste was een zeer lastig te raken intikker in een legen goal, de tweede was een schoonheid, een boogbal over de uitkomende keeper. Helaas trokken mijn goals niet de overwinning over de streep, een terechte 4-4 was de eindstand! En deze zondag heb ik gebruikt om bezig te gaan met de verscheidene opdrachten en met het studeren van Koreaans. Zo is deze week alweer snel vervlogen, en na volgende week zit ik alweer op de helft!! En daarvan schrik ik best wel, de tijd gaan echt vliegensvlug. En het word broodnodig dat ik op zoek ga naar een goede kapper hier, aangezien mijn haar toch wel aardig lang word. En als mijn nieuwe kapsel niet bevalt, is er altijd nog de noodoplossing met de tondeuse;)

Maar dat was alweer mijn week hier in Suwon. Ik hoop dat jullie van mijn verslagen genieten, en misschien de foto's al hebben bekeken bij mijn ouders?! In elk geval weer bedankt, en tot volgende week:)

Ciaooo

  • 13 April 2014 - 17:25

    Henny:

    Mooi beschrijvend verslag. Wederom met plezier gelezen. Al bijna op de helft.....time flyes when you ' re........

  • 13 April 2014 - 18:21

    Gerrie:

    Heej Roel wat fijn dat je het naar de zin hebt. En inderdaad het gaat best snel. Ik vind de tekst easy peasy erg grappig. Menigeen heeft het zweet op het voorhoofd staan en onze beilenaar doet het easy peasy! Heel veel plezier en succes met de tweede helft

  • 13 April 2014 - 19:18

    Klaasje Bebingh:

    mHallo Roel alles goed met je en nog steeds blij dat je in Korea bent. Wederom een heel leuk verslag .Goed gegaan met je studie hebben we begrepen daar ben je er ook voor heen gegaan toch?Ben je van plan om ook nog profvoetballer te worden, of doe je dat er gewoon eventjes bij. Ben weer blij met het verslag is erg leuk .Nou tot volgende week maar weer ,gr. opa en oma.

  • 13 April 2014 - 19:32

    Marijke:

    Hallo Roel, kan je helaas niet in het Koreaans complimenteren, daarom zeg ik het gewoon in een andere mooie taal(dialect):Mooi doen Mien jong :)

  • 13 April 2014 - 19:32

    Marijke:

    Hallo Roel, kan je helaas niet in het Koreaans complimenteren, daarom zeg ik het gewoon in een andere mooie taal(dialect):Mooi doen Mien jong :)

  • 13 April 2014 - 19:33

    Marijke:

    Mooi doan mien jong!

  • 13 April 2014 - 19:34

    Aletta:

    Heey Roel, we volgen met plezier je verslagen elke week! Idd alweer bijna op de helft, maar geweldig dat je het zo goed naar je zin hebt!

  • 13 April 2014 - 19:35

    Henriette Woldendorp:

    Hoi Roel, wat een ervaring! super dit neemt niemand je weer af!

    Vandaag nog met je vader gebabbeld, die was actief bij de Cascade run,Gert mijn zoon heeft hem al een aantal jaren daar voor gestrikt!

    Ook je pa is reuze trots op jou met wat je allemaal onderneemt!

    Nog heel veel mooie momenten toegewenst, en geniet want je schrijft zelf de tijd vliegt!

    Groeten Henriette.

  • 13 April 2014 - 20:14

    Ineke Stevens:

    wat een verhalen! Uit alle zinnen proef je dat jij het geweldig hebt daar! Mooi! Mooi!

  • 13 April 2014 - 21:39

    Betsie Tjarks:

    Hey Roel,
    Wat heb je leuke verslagen ik lees ze dan ook elke keer. Leuk om te lezen dat je het naar de zin hebt en veel ziet. Nog heel veel plezier daar!!!
    Groetjes van de hele Fam. Tjarks

  • 13 April 2014 - 22:39

    Jan En Anna:

    Dat is een goed teken dat het zo snel gaat sukses de komende tijd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roel

Actief sinds 02 Maart 2014
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 12498

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 17 Juni 2016

Double master degree Newcastle

24 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Studeren op Ajou University

Landen bezocht: