De 4e week, dus een maand van huis! - Reisverslag uit Suwon, Zuid-Korea van Roel Veen - WaarBenJij.nu De 4e week, dus een maand van huis! - Reisverslag uit Suwon, Zuid-Korea van Roel Veen - WaarBenJij.nu

De 4e week, dus een maand van huis!

Door: Roel van der Veen

Blijf op de hoogte en volg Roel

23 Maart 2014 | Zuid-Korea, Suwon

Voordat ik mijn 4e week ga beschrijven, wil ik even opmerken dat ik mij verbaas over de hoeveelheid views dit blog/ deze verslagen hebben. Dat doet me erg goed, en ik vind het ook leuk om iedereen een beetje op de hoogte te houden van mijn belevenissen hier. De vele reacties maken het schrijven van de verslagen nog leuker, dus bij deze bedankt.

Voor de mensen die even willen langskomen om een bakkie koffie te doen, ik hoor van veel mensen dat de koffie hier niet lekker is, dit weet ik zelf niet omdat ik geen koffie drink maargoed, dus ik zou het niet aanraden;)

Verder kan ik helaas geen foto's uploaden hier, aangezien er maar 150 op kunnen, en ik dit aantal al ver overschreden ben. Sorry hiervoor, dus als iemand weet hoe ik het wel kan delen met jullie dan hoor ik het graag:)

Deze week begon met een mededeling dat er een Ajou international student soccer team ging mee doen met een toernooi dat hier op de universiteit word gehouden. Er moesten wel scheenbeschermers voor gekocht worden, en een officieel tenue is nog in de maak, dus ik houdt er een leuk souvenirtje aan over:)! Het was een knock-out toernooi, wat betekent als je wint ben je door, en dus automatisch als je verliest lig je eruit. Na veel gedoe moesten we dinsdagavond aan de bak, tegen Mechanical Engineering 1. Een dag ervoor hadden we een tactische bespreking gehad, dus erg weinig tijd om een beetje aan elkaar te wennen. Terug naar de wedstrijd, ik begon als linksbuiten wat niet mijn favoriete positie is maargoed je moet wat als je wilt spelen haha. Na 10 minuten werd een corner slecht weg gekopt en kwam voor mijn voeten. Ik voetbalde weer op mijn wondersloffen, en zonder na te denken schoot ik de bal op doel. Of het weer Sjaakie's wondersloffen waren of niet ze laten me niet in de steek:), maar de bal verdween in de goal, een 1-0 voorsprong voor Ajou Inter. We konden deze voorsprong vasthouden tot de rust, en daarin werden een aantal veranderingen doorgevoerd. Ik kwam centraal achterin te spelen. Terwijl het donker begon te worden, en de lichten niet op het veld gericht zijn, werd het lastiger om de bal te zien! Maar terwijl we onder druk kwamen, konden we er toch zeer gevaarlijk uitkomen, wat op een gegeven moment resulteerde in de 2-0, wat ook de eindstand was waardoor we een ronde verder kwamen. We moesten de donderdag erop alweer spelen, tegen de nummer 2 van vorig jaar dus dat beloofde een pittig potje te worden. Dit keer begon ik weer centraal achterin, waar we ongelukkig op achterstand kwamen. Via een carambole verdween de bal in de goal uit een corner. Hierna begonnen we wat beter te voetballen, al werkte de Koreaanse scheidsrechter niet echt mee, wat resulteerde in een boel irritaties. Na de rust hebben we een paar aardige kansen gecreëerd, alleen scoren lukte niet en dan krijg je de spreekwoordelijke deksel op je neus. De eindstand was 2-0, al kun je niet zeggen dat we er niks aan gedaan hebben, verscheidene studenten, waaronder ik, hebben de knieën en ellebogen open van het kunstgras. Na de wedstrijd was het even haasten aangezien ik gespijbeld had van een les aangezien voetbal toch wel erg leuk is, maar dit was verder geen probleem.

Naast de voetbalwedstrijden hebben Peter en ik een reisje geboekt naar het idyllische Boracay:D!!! Voor de mensen die niet weten waar dit ligt, zal ik het even vertellen; Boracay is een onderdeel van de Filipijnen. Verder wil ik niemand jaloers maken, maar even een algemeen beeld van Boracay zodat jullie weten waar ik heen ga: Parelwitte stranden, kristal helder blauwe zee en zonneschijn, kortom hemels! We vertrekken 27 mei, en komen 3 juni weer terug. Daarnaast hebben we voor eind april/begin mei een reisje in het verschiet naar Busan, een kuststad in het zuiden van Korea. Dus er staan nogal wat leuke dingen op het programma.

Afgelopen donderdag was mijn kamergenoot ook jarig, dus na de les zijn Peter en ik naar zijn suprise party gegaan. Dit was erg gezellig en daarna nog even doorgezet in een ander cafe, waar ik van mijn kamergenoot te horen kreeg dat hij eruit gaat, aangezien hij en zijn vriendin meer samen willen zijn. En eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet erg, aangezien hij erg luidruchtig snurkt, en dat nog wel eens mijn nachtrust verstoorde. Dus nu blijf ik over met een Fransoos en een Canadees op de kamer.

Vandaag zijn Peter, Gary ( een Koreaan) en ik naar het Hwaseong Fortress geweest. We begonnen bij het paleis in het oude gedeelte van Suwon, en van daar zijn we de berg opgelopen naar het fort. Vanaf de berg hadden we een schitterend uitzicht over Suwon, en heb daarvan een aantal foto's gemaakt die jullie ongetwijfeld nog wel gaan zien. We hebben zo'n beetje over de hele muur van het fort gelopen, wat neerkomt op een kilometertje of 8. Het was heerlijk weer dus zo erg was het ook weer niet. Op de terugreis dachten we de goede bus te hebben, maar dit bleek helaas niet waar. Hierdoor hebben we nog even wat aan sightseeing gedaan, al was het niet zo prachtig haha.

Zoals jullie eerder al hebben kunnen lezen, ga ik 2 april een aantal dagen naar Tokio. En het zou ook niet natuurlijk als ik precies in die dagen een presentatie moet doen voor een vak. Dus ik heb het maar aangegeven dat ik dan op reis ben, en ik verwachtte iets van commentaar, maar het was juist het tegenovergestelde. De leraar gaf mij groot gelijk, en ik kon de presentatie gerust een week later doen. Dus dat is super, de leraren gunnen je gewoon de beste tijd hier:)

De was moest ik deze week even wat eerder doen, omdat ik door mijn schone ondergoed heen was, dus alle onderbroeken en handdoeken plus wat sokken en binnenste buiten getrokken witte t-shirten in de was gedaan. Waar het de vorige keer goed ging, koos ik het verkeerde programma voor de droger, waardoor niet alles helemaal droog was maar nog een beetje dampig zeg maar. Dus maar even inventief gedaan, en mijn shirten opgegaan op kleerhangers en vervolgens opgehangen op het droogrek en de volgende dag opgehangen in mijn kast. Dus het probleem was snel verholpen, maar ik heb wel weer wat geleerd haha. Soms is het toch lastig zonder papa of mama die alles voor je doet, maar hier leer je weer van en het is weer een stap naar volwassenheid zullen we maar zeggen;)

Dat was het voor deze week, ik kijk alweer uit naar volgende week. Ik ben benieuwd wat die week mij gaat brengen. Zoals gewoonlijk, vragen/opmerkingen/tips of dergelijke zijn van harte welkom, en ik zal dan proberen zo snel mogelijk erop te reageren!

Ciaoooo

  • 23 Maart 2014 - 14:17

    Henny Doorten:

    Heej Roel bedankt voor weer een mooi reisverslag. Zie uit naar volgende week.

    Groet Henny

  • 23 Maart 2014 - 16:33

    Marijke:

    Waarom verbaasd? Je doet dat wat wij allemaal graag zouden willen maar.......op deze manier zijn wij ook een beetje student in Vietnam......

  • 23 Maart 2014 - 19:20

    Klaasje Bebingh:

    Hallo Roel weer een heel leuk verslag, zo ik begrepen heb niet een goed idee om koffie te komen drinken. Wachten we gewoon tot je terug bent ,nemen we er iets lekkers bij gebak of zo.Veel plezier en een hoop mooi weer. groeten en liefs Opa en Oma

  • 23 Maart 2014 - 20:00

    Herma:

    Hoi Roel, Was het voor de studie dat je naar Zuid Korea ging of is 't gewoon een hele lange vakantie ;) ?
    Maar mooi dat je het er zo naar je zin hebt en je hebt groot gelijk dat je leuke uitstapjes maakt. Dat bounty eiland lijkt mij ook wel wat....

  • 23 Maart 2014 - 20:52

    Janet De Jonge:

    Hoi Roel,leuk om te lezen wat je allemaal beleefd en ik wens je veel plezier voor de volgende week!

  • 23 Maart 2014 - 21:08

    Hennie De Jonge:

    Heb weer met belangstelling jou verslag gelezen,is de thee daar wel te drinken.??Zou voor mij ook geen straf zijn geen koffie want dat drink ik ook nooit.groetjes en succes daar met alles wat je doet.

  • 25 Maart 2014 - 21:47

    Jan En Anna:

    Hoi Roel zo te lezen mag je er nog wel een tijdje bij aanknopen.Dit wordt echt tijd tekort om alles te doen wat je nog tegenkomt.Veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roel

Actief sinds 02 Maart 2014
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 12504

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 17 Juni 2016

Double master degree Newcastle

24 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Studeren op Ajou University

Landen bezocht: